Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
2012.05.31: AZ LD50.HU MÁTÓL READ-ONLY MÚZEUM. KÖSZÖNJÜK MINDENKINEK AZ ELMÚLT 11 ÉVET.



liquid

estee

9th

d4m4g3

LD50 e-könyv. Majd.
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

----------------
Ti, LD50 támogatók
 
Felhasználónév
Jelszó
 
MACHINE MUSIC

HARDERGENERATION (NINTH)

PLANETDAMAGE (DAMAGE)

NEGATIVE ART (ZERO)

SOUND OF JAPAN (CASE)

KULTBLOG

BEATS (SAJTOS)

101KLUB

LD50 @ LAST.FM


BLACK-HEAD AGENCY
 
 
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)
 
: : : : : :
 
2011. május 14., Szombat 10:58
A Nitzer Ebb és a Die Krupps is dolgozott a munka ünnepén (2011.05.01, Dürer Kert)

Egy turné utolsó állomásán elõadott koncert, két véglet között egyensúlyozhat: Bulihangulatban végrehajtott örömzene, melynek keretében az együttes gondtalanul kísérletezik; elõad olyan dalokat, melyeket nem mert megkockáztatni a turné „rendes” állomásain; poénok és meglepetések robban(hat)nak a színpadon.
Másik lehetõség, hogy minden probléma elõjön, kicsit tehernek tekinti mindenki a koncertet, ami elromolhat, az elromlik; rövidített program kerül elõadásra stb.

Írta és forrás: AlanTheWild; fotók: estee; videók: estee, liquid, Atis
Nem állítom, hogy 2011. május 1-jén a Die Krupps – Nitzer Ebb turné utolsó állomásaként mi csak a turné befejezésének negatív hatásait szenvedtük el, de tény hogy mindkét fellépõ esetében érzékelhetõek voltak ezek a jelek.
A 94-es/95-ös koncerthez képest annyi különbséget már a kezdés elõtt felfedeztem, hogy most nem volt olyan könnyen osztályozható a Die Krupps-ra kíváncsi közönség összetétele. A korábbi Die Krupps koncerteken egyértelmûen azonosíthatóak voltak a Test Department, Einstürzende Neubauten post-industrial kompozícióin nevelkedett szûk réteg tagjai, akik alapvetõen már a stahl-o-phon alkalmazását is a popkultúra beszivárgásának tekintik, de a korai Krupps alkotások miatt megtisztelték jelenlétükkel a koncertet. Természetesen minden esetben a legnagyobb tömeget az EBM kedvelõk hada jelentette, hiszen a Jürgen Engler vezette együttes talán legnagyobb hatása ebben a stílusban érzékelhetõ. A Metallica tribute utáni idõszakok koncertjein (pl. a 2005-ös bécsi koncerten) jelentõs számban képviselte a metal színteret a határterületekre is fogékony réteg.



Die Krupps: Isolation; videó: Atis

Ezt a tagozódást a mostani koncerten nem tudnám ilyen tisztán levezetni. Természetesen sokan voltak különbözõ EBM/Industrial együttesek nevét, logóját tartalmazó ruházatban, így az az egy biztos, hogy az alternatív elektronika kedvelõi tették most is a legnagyobb számban tiszteletüket a koncerten. A másik két „csoport” – metálosok, avantgárd iparosok – szinte észrevétlen volt. Lehet, hogy a stílusjegyek már nem annyira egyértelmûek, mint korábban és én nem vettem õket észre. Elképzelhetõ, hogy a közönség jelentõs része mindössze a fekete – mint divatszín – alkalmazásában jelzi, hogy az underground bugyraiban érzi jól magát.
A koncert elsõ fele egyértelmûen a Die Krupps metálos éveit vonultatta fel: Isolation, Crossfire, Scent. Sajnálatomra ez a késõbbiekben is így maradt: nekem egy kicsit kevés volt az elektronika.



Die Krupps: Blood Money (Nitzer Ebb cover); videó: Atis

Engler becsülettel küzdött, bár teljesítményén, énekhangján egyértelmûen érzékelhetõ volt a koncert elõtt hivatalosan bejelentett hangszálprobléma. Ettõl függetlenül nem lehetett rá panasz: próbálta feltüzelni a közönséget, így a koncert középsõ szakaszában már komolyabb „zúzda” is kialakult az elsõ sorokban.
Az elektronikus(abb) hangzás hiánya bennem akkor erõsödött fel, amikor az Alive nem az általam frenetikusnak minõsített verzióban hangzott el (pl. a 2006-os bécsi koncert), ezt viszont szinte tökéletesen ellensúlyozta, hogy a Fatherland egy olyan meglepõ introval és felpörgetett tempóban került elõadásra, ami egyértelmûen az este csúcspontját jelentette számomra.



Die Krupps: Fatherland; videó: liquid

Setlist: Intro / Isolation / Crossfire / Scent / Black Beauty White Heat / Als Wären Wir Für Immer / Blood Money (Nitzer Ebb cover) / Der Amboss (Visage cover) / Germaniac / Alive / Dawning Of Doom / Metal Machine Music / To The Hilt / Fatherland // Bloodsuckers

Bár az egészségügyi problémákra vonatkozó bejelentésben Douglas McCarthy-ról nem esett szó, mégis egyértelmûen érezhetõ volt, hogy az õ hangja sem tökéletes. A márciusi Kloq-kal közös fellépéshez képest kevésbé energikus volt a brit csapat frontembere és hangja sem volt erõteljes. Márpedig a Nitzer Ebb zenéjéhez a legfontosabb „adalék” Douglas jellegzetes – és utánozhatatlan – hangja.
Míg a Krupps alatt viszonylag a színpad közelében voltam, addig a Nitzer Ebb-et a keverõpult közelébõl néztem. Nekem azt tûnt fel, hogy kisebb volt a mozgás az elsõ sorokban, mint az est elsõ fellépõjénél, de lehet hogy csak azért, mert más perspektívából követtem az eseményeket.



Nitzer Ebb: Getting Closer; videó: Atis

Ez a koncert voltaképpen még a Nitzer Ebb legutolsó albumához – Industrial Complex – kapcsolódó turné részének tekinthetõ, még akkor is ha, az album 2010-ben jelent meg és egy igazi turné már felvezette azt. Ennek köszönhetõen, több dal is elhangzott róla, de ezek jól illeszkedtek a teljes Nitzer Ebb életmûhöz, melybõl „szokás szerint” a Big Hit album dalai maradtak ki.
Több Nitzer Ebb dal azért (is) érdekes, mert a zenei alapok, dallamok, hangok korántsem felelnek meg az EBM kliséinek minen esetben (gondoljunk csak a Lightning Man-re). Azonban olyan egyszerû, de zsigerekba hatoló ritmust pakolnak alájuk, McCarthy olyan elementáris erõvel vokálozik illetve olyan finom elektronikus "szõnyeget" húznak rájuk, hogy onnantól kezdve megkérdõjelezhetetlen hogy ez bizony testzene.



Nitzer Ebb: High Tech Low Life (Die Krupps cover); videó: liquid

Sajnos pont ezért támadt a Nitzer Ebb hangzásával kapcsolatban is hiányérzetem: a Jason Payne által diktált dob mellé társuló Bon Harris féle kiegészítõ ritmusszekció/effekt volt nagyon kiemelve és szokatlanul kevés volt érzékelhetõ a – bár minimalista – de mégiscsak csak fontos elektronikus dallamokból, effektekbõl. Mivel a hangmérnök nem kezdett örült állítgatásba a keverõpulton, így két eset lehetséges:
1. Csak én éreztem így, és megfelelõ volt az elektronika aránya a koncerten.
2. Szándékosan volt így beállítva a hangzás.



Nitzer Ebb: Murderous; videó: Atis

A nagy finálé - The Machineries Of Joy - volt természetesen a "mindentvivõ": fantasztikus élmény volt látni élõben ezt a klasszikust!
Nagy csalódást volt nekem az, hogy a Join In The Chant kimaradt a koncertmenetbõl, ami azért megbocsáthatatlan „bûn”, mert a turné megnevezése Join In The Rhythm Of Machines Tour volt… Kutakodva a turné többi helyszínén elõadott programok között azonban azt látom, hogy nem csak nálunk maradt el az egyik címadó dal a programból...



Nitzer Ebb & Die Krupps: Machineries of Joy (Die Krupps cover); videó: estee

Setlist: Intro / Getting Closer / Down On Your Knees / Shame / Hearts and Minds / Let Your Body Learn / Once You Say / Lightning Man / High Tech Low Life (Die Krupps cover) / Payroll / Godhead / I Am Undone / Murderous / Control I'm Here / I Give To You // Machineries of Joy (with Die Krupps, DK cover)

A koncert utáni beszélgetések során az ismerõseim, barátaim többsége a Die Krupps koncertjét tarotta jobbnak, hatásosabbnak, de volt akinek a Nitzer Ebb volt fõ attrakció. Én magam is azon az állásponton vagyok, hogy düsseldorfi veteránok által adott koncert jobb, egységesebb volt, Engler színpadi jelenléte - még így gyengébb hanggal is - kiemelkedõ volt.
A problémák, hiányérzetek ellenére nagyon jól éreztem magam a koncerten (köszönet a szervezõknek - Skalar Music), jól volt látni a két legendás együttest egyszerre a színpadon, remélem lesz még lehetõségem erre a jövõben is: akár együtt, akár külön-külön!

estee képei



Kattints a képre és elindul a slideshow!
| 6 hozzászólás © liquid
Hozzászólok
gaba   2011. május 11., Szerda ( 14:29 ) #6
Regisztráció időpontja:
2004. augusztus 2.
Üzenetek száma: 3565
jól ereztem magam szokás szerint....nekem sikerült annyit innom,hogy mindenféle betegségrõl csak itt a fórumon értesültem .-)


számomra még mindig hatalmas arc a dobos...csak ismételni tudom magam:mintha a ravasz az agy és a két füstölgõ puskacsõbõl szalajtották volna :-)


én személy szerint krupps on ezelõtt egyszer voltam 2006-ban mera lunán...ez jobban tetszett (elvileg :-) )

nitzer...fogalmam sincs hányon,mikor jó volt és kész :-)
Shir-Khan   2011. május 11., Szerda ( 09:27 ) #5
Regisztráció időpontja:
2007. február 1.
Üzenetek száma: 6239
Undorconstruction!
Nekem a közönségen nagyon érzõdött, hogy nagyon két csoportból állt: egyrészt azokból, akik mindkettõre jöttek, másrészt azokból, akik szinte csak a Nitzerre. Ugyanaz a szar volt, mint annó Covenanton Szegeden, a hiszti, hogy jajjnemár miértdurvulmindenki, miért nem lehet söröspohárral a kézben lötyögni két méterre a színpadtól, középen. Szerintem a pólóm több sört ivott, mint az, akinél a pohár volt...

Mindkét együttestõl voltam már jobb koncerten (Die Krupps 25ös turné Bécsben, Nitzer a Szigeten és a Trafóban), de azért ez sem volt rossz. Csak a közönség... :S.

És igen, nagyon érzõdött a betegtorok, de szeretnék az õ korukban így zúzni még mindig. :)
apmd   2011. május 10., Kedd ( 18:32 ) #4
Regisztráció időpontja:
2007. április 16.
Üzenetek száma: 1389
Nekem a Krupps mûsorával annyi bajom volt, hogy a Volle Kraft Vorausról egy számot sem játszottak, pedig az az egyik legerõsebb lemezük, ezzel szemben a lényegesen gyengébb Odyssey of the Mindról több is volt (az általam látott legutóbbi koncerten, a 2005-ös WGT-s fellépésen ez pont fordítva volt). És sajnos erõsen hallatszódott Jürgen hangján a betegség, nem volt annyira erõteljes, meggyõzõ. Nem volt rossz koncert, de nem érte el a régi pecsás és az említett WGT-s koncertek szintjét. De azért élveztem, nem bántam meg, hogy elmentem. A Nitzer Ebb is jó volt, bár talán az is jobban tetszett a múltkor a Trafóban.
motyo   2011. május 10., Kedd ( 15:51 ) #3
Regisztráció időpontja:
2002. augusztus 27.
Üzenetek száma: 407
I'm living because I'm not dead
Csúcs buli volt. A Krupps tényleg az est fénypontja volt, de azért a Nitzer Ebb is odaütött a kalapáccsal arra a virtuális üllõre.
Cassandra   2011. május 10., Kedd ( 12:55 ) #2
Regisztráció időpontja:
2005. február 4.
Üzenetek száma: 1651
" A kényeztetés nem egyenlõ a kielégüléssel"


:) Sztem nagyon jó volt, igaz hogy fáradtak voltak, kicsit megviseltek, de nagy élmény volt, és nagyon jó hangulat a közönségben :) Rég volt ilyen jó kis este.
XXXxXXX   2011. május 10., Kedd ( 12:31 ) #1
Regisztráció időpontja:
2006. december 30.
Üzenetek száma: 5238
xxx*
Köszi a beszámolót, ha már nem lehettem ott, legalább így.

:(


Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in szükséges. Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision